سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیبک فرمان پراید

سیبک چیست؟

سیبک فرمان پراید قطعه ای در جلوبندی خودرو می باشد که در تمامی خودروها قرار دارد .همین طور یکی از قطعات مهم در سیستم جلوبندی خودرو است.

شکل ظاهری این قطعه تقریبا در همه ی خودرو ها یکسان است و به راحتی میتوانید آن را تشخیص دهید .

سیبک فرمان گوی فلزی است و معمولا در سیستم فرمان و سیستم تعلیق خودرو کاربرد دارند.

وظیفه سیبک فرمان، انتقال فرمان چرخش به چرخ ها است. با ما همراه باشید تا هم این قطعه را دقیق تر معرفی کنیم هم ، علائم خرابی سیبک را بررسی کنیم و هم وظیفه این قطعه مهم در خودرو را برایتان شرح دهیم.

پس وظیفه سیبک کم کردن اصطکاک بین دو قطعه است و در معرض دو نیرو کشش و فشار قرار می گیرد و یکی از علایم خرابی آن می تواند لرزش در فرمان باشد.

هنگامی که شما فرمان خودرو را به جهت چپ می چرخانید، سیبک فرمان این حرکت را به چرخ ها منتقل می کند و از طرفی حرکت در جهت بالا و پایین، سبب می شود تا در هنگام حرکت خودرو در سطوح ناهموار و دست اندازها ، چرخ ها از انعطاف پذیری مورد نیاز بهره مند می شوند. به همین خاطر است که هر گونه اشکال در این قطعه بوجود بیاید به طور مستقیم در سیستم تعلیق و فرمان خودرو تاثیر می گذارد.

سیبک به عنوان محور چرخشی ، چرخ ها را به نحوی به سیستم تعلیق متصل می کند که قابلیت چرخش در زمان پیچاندن فرمان ، همزمان با بالا و پایین رفتن چرخها در دست اندازها وجود دارد ، که دقیقا همانند محل اتصال پای انسان به لگن است.

منبع: سیبک فرمان پراید (18 ماه گارانتی)